رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الحادي عشر 11 الجزء الثاني بقلم محمد طه
البارت 11
#عمياء_وسط_الذئاب_2
_الباشا_
حمدلله على سلامه رجوع النور لعنيكي يا نور
_نور بدموع_
إنته بتقول إيه
_الباشا_
بقول إن الأوامر اتغيرت..وانتي تحت تأثير المخدر..
أمرت الدكتور إنو يعملك العمليه الصحيحه..
اللي تخليكي تشوفي..
أصل أنا هستفاد منك إيه وإنتي عميا
_نور بدموع_
أطمنك يا باشا إن الدكتور بتاعك فاشل..
ولو كنت فعلاً أمرته إنو يعملي العمليه اللي تخليني أشوف..
ف العمليه فشلت..أنا لسه زي ما أنا عميا
_الباشا بعدم ثقه_
هنشوف وهنتأكد إذا كنتي عميا ولا بتشوفي
_نور_
طيب لحد ما تشوف وتتأكد..
أنا فيه حاجه مهمه عايزه أعرفها
_الباشا_
ما أنا قولتلك قبل كده يا نور..
قدامي مفيش حد بيسأل
_نور_
أنا هنا عشان أنته متأكد إنك هتستفاد مني..
وعشان تستفاد مني أنا لازم أسأل..
وأنته لازم تجاوبني
_الباشا_
عايزه تعرفي إيه يا نور
_نور_
أولاً أنا عايزه أعرف أنته ليه بتكلمني..
من خلال جهاز تغيير الصوت..
ليه مش عايزني أسمع صوتك الحقيقي
_الباشا_
مفيش واحد أشتغل معايا يا نور وسمع صوتي الحقيقي..
يعني جهاز تغيير الصوت دا مش معاكي إنتي بس..
مع كل اللي بيشتغل معايا
وهقولك على سر كمان..
مفيش واحد أشتغل معايا وشاف وشي الحقيقي..
يعني إنتي لو كنتي شيفاني دلوقتي..
كنتي هتلاقيني لابس قناع
_نور_
للدرجادي خايف
_الباشا_
قصدك للدرجادي حريص..وواخد كل إحتياطات الأمان
_________________________
__(عند ميري وسهيله)__
_سهيله بغضب وعصبيه_
يعني إيه بعد كده هناخد الأوامر من نور..
لأ وكمان عميا..أنا هتجنن
_ميري تهدئها_
إهدي يا سهيله..الباشا خلاص أمر..
وإحنا مفيش حاجه ف إيدينا غير إننا ننفذ الأوامر
_سهيله بغضب_
ننفذ الأوامر لما تكون الأوامر تدخل العقل..
أنا مستحيل هنفذ أوامر بت عميا..
لأ وكمان لسه بنت إمبارح لا نعرفها ولا تعرفنا..
فجأه بين يوم وليله يركبها علينا
_ميري_
طيب ممكن تهدي بقي شويه..
عشان أنا مش طايقه نفسي
_سهيله بغضب_
ولما أهدي إيه اللي هيتغير..
أنا مش عارفه هوا بيعمل فينا ليه كده..
دا لو قاصد يزلنا مش هيعمل فينا كده..
دا إحنا حاطين روحنا على كف عفريت..
وكل اللي بيطلبه مننا بيتنفذ..
_(وتعلي صوتها)_
أنا بقي دلوقتي من حقي أعرف إحنا قصرنا ف إيه
_ميري بهدوء_
ارفعي صوتك كمان عشان اللي ما سمعش يسمع..
أنا متضايقه أكتر منك..
بس إن إحنا نقعد ناكل ف نفسنا دا مش حل
_سهيله_
وإيه بقي الحل قبل ما تجيلي جلطه أو يحصلي حاجه
_ميري تقوم تاخدها ف حضنها_
بعد الشر عليكي أوعي تقولي كده تاني
_سهيله_
طيب ريحيني عشان أنا حاسه إن دماغي هتنفجر
_(ميري تطلعلها سيجاره وتو،لعهالها)_
_ميري بهدوء_
إحنا لو قعدنا نفكر بهدوء..هنلاقي إجابات لكل الأسئله دي..
أصل الباشا مستحيل يغلط غلطه زي دي..
_بقلم...محمد طه عبد المجيد
_سهيله_
نفكر وبهدوء..لأ فكري إنتي بقي..
عشان أنا عقلي خلاص ركن
_ميري بعد تفكير_
مش يمكن يكون الباشا بيختبرنا..
وعايز يشوف إحنا هنوافق ولا هنرفض..
ولو وافقنا هننفذ وإحنا راضيين ولا وإحنا متضايقين..
وما تنسيش إن الباشا بيشك ف صوابع إيديه..
دا حاطط كل اللي شغالين معاه تحت الاختبار ف أي وقت
_سهيله_
إنتي قولتي فيها..شوفي إحنا شغالين معاه بقالنا قد إيه..
ولحد دلوقتي لا شوفنا وشه ولا سمعنا صوته الحقيقي
_ميري_
يبقي نتعامل على إنو إختبار
_سهيله_
ماشي يا ميري أنا هبلعها على إنو إختبار..
بس من ناحيه تانيه هوا رماها ف حجري..
هوا مش قالي أخليها تكرهني..
أنا بقي هخليها تكرهني زي ما قال الكتاب
_________________________
__(في المستشفى)__
_الدكتوره شكلت لجنه من أفضل الدكاتره..
الموثوق فيهم ف المستشفي..
وبدأو يشتغلوا على حاله سمير..
_ف الأول كانت الحاله بالنسبالهم مستحيل علاجها..
لأنهم أول مره يقابلو حاله من النوع ده..
لكن الدكتوره كان عندها إصرار على إنها تعالجه..
وبدأت تشرحلهم الحاله وتقنعهم إن مفيش مستحيل..
_وبدأو يشتغلو على الفحوصات والتحاليل..
اللي الدكتوره جابتها معاها من ألمانيا..
والفحوصات والتحاليل اللي عملوها لسمير..
تاني ف المستشفي
_(شاكر وعلي)_
_شاكر بدأ يدرب علي..ع البرنامج اللي معاه ع اللابتوب
وبدأ يعرفو إزاي يخترق كاميرات المراقبه..
لأن مهمه البحث عن نور صعبه ومحافظات مصر كتير..
ولازم كل واحد فيهم يشتغل ف إتجاه..
عشان يقدروا يوصلوا لنور بأقصي سرعة
_(ف غرفه سمير)_
_سمر بقالها كتير ما أتدربتش ولا اتمرنت..
وبدأت تتمرن داخل الغرفه عشان تحافظ على لياقتها..
وتبقي مستعده لأي مواجهه..
_نهله كانت معاهم ف الغرفه..
وشافت سمر وهيا بتدرب وبتعمل حركات رياضيه..
أخدت نهله القرار بسرعه وبدأت تتمرن مع سمر..
وسمر بدأت تشرحلها كل حركه رياضيه..
عشان تنفذها بطريقه صحيحه
_وف نفس الوقت سمير كان نايم على السرير..
وشافهم وهما بيتمرنو..قام وراح وقف جمبهم..
وبكل براءه الأطفال كان يبصلهم ويعمل زيهم وهوا بيضحك
_____________________________
__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__
_نور_
إيه المطلوب مني بالظبط
_الباشا_
إنتي مستعجله على الشغل ليه يا نور..
إحنا لسه عايزينك تتعرفي علينا ونتعرف عليكي
_نور_
بالنسبه ل إني أتعرف عليكم..ف أنا عرفاكم كويس..
وبالنسبه ل إنكم تتعرفو عليا..ف يكفي إن سعادتك تعرفني
_الباشا يمد إيده لنور_
تعالي معايا يا نور هنوصل مشوار
_نور بجرأه_
قصدك تعالي معايا على الاختبار التاني
_الباشا بإستغراب_
كان ممكن تقولي الجمله دي ف سرك..
وما تخلينيش أسمعها
_نور_
لأ ما أنا قاصده إنك تسمعها
_الباشا_
ليه
_نور_
عشان حضرتك تختصر الاختبارات..
عشان أنا بزهق بسرعه
_أخد الباشا نور من غرفه العمليات..
وركبها أسانسير وطلعوا فوق السطوح ..
والبرج كان 43 دور..
_والسطوح.. الدوران مكنش ملفوف بالبناء..
الباشا قرب من حافه السطح..
ونادي على نور وقالها تعالي يا نور..
وبعدين أخد خطوتين بعيد من قدام نور..
_والمسافه بين نور وحافه السطوح..
حوالي 7 خطوات يعني الخطوه ال8..
هتكون ف الهوا ونور هتقع من مسافه 43 دور
وبدأت نور ف التقدم للأمام.........
_ويتبع...........
_بقلم...محمد طه